Notícies

2014-09-04

Comença la mostra del vi de l'Empordà. En aquest http://www.mostradelviemporda.cat/ podreu veure totes les activitats. Per a l'ocasió uns quants restaurants (13) de Figueres, han preparat un menú especial. Hem visitat totes les webs d'aquest restaurants i tant sols l'anuncien Restaurant Trànsit amb maridatge de vins (vam anar el diumenge 7 al vespre i el menú va ser espectacular, vam disfrutar com mai)Restaurant La Figuereta amb plats elaborats amb vi de l'Empordà, Restaurant El Pelegrí amb un menú que han anomenat menú del vi. A la premsa escrita (al final del segon full) hem vist també Restaurant Hotel Duran

2014-06-09

Ahir diumenge vam anar a la fira del pa de Castelló d'Empúries (no vam veure gaire pa, la veritat, tot i això vam comprar pa de Cal Mestres, cuit en forn de llenya, amb elaboració artesanal amb farines ecològiques a la pedra ubicats a Avinyonet de Puigventós facebook cal mestres), on vam trobar que la cervesa RUFA facebook Rufa ha elaborat una nova varietat (i ja hi van tres) amb blat dels Aiguamolls de l'Empordà i avui alguns mitjans se'n fan resó: Diari AraEl Punt AvuiTramuntana TVEmpordà. Esperem un gran èxit que els autors es mereixen .

2014-04-03

Avui mateix, la nova direcció del restaurant 1964 ens ha enviat un mail on amablement ens demanen retirar alguns aspectes de l'entrada que els hi havíem dedicat. També esperàvem que donessin resposta al comentari que un lector anònim havia deixat a la nostra entrada tal com els hi havíem demanat. Però no ha estat així i no hi ha hagut resposta. Després d'analitzar-ho, hem decidit retirar l'entrada al nostre bloc i esperar que en un breu període de temps, tornem a comptar amb ells.

2014-02-03

L'altre dia al diari ElPunt/Avui sortia un reportatge sobre la cervesa RUFA elaborada totalment a Figueres. Haurem de fer-li una "entrada" a Elsgormandsfiguerencs doncs l'hem tastat i ens ha agradat. I a més que sigui de Figueres ens enorgulleix com a Figuerencs.

2013-12-14

Avui hem tornat al Cuina 22 i està com sempre, de meravella (no tenim prou dies per anar tornant-hi). En Marc ens tracta molt bé. Hem demanat el menú de cap de setmana a 12,90 € i en Marc ens ha preparat una minidesgutació amb uns pebrots del piquillo farçits d'humus amb botifarra i ou, una peça amb formatge de cabra, poma verda i arrebossat amb panko, un caneló de marisc amb pasta wonton, un pollastre al forn magnífic i un salmó a la planxa, tot cuinat amb molta delicadesa i savoir faire. Prèviament ens ha deleitat amb un blini de iogurt d'ovella ripollesa amb caviar i un rotllet brick de cabrit i formatge de cabra, com aperitiu. Per acabar hem pres una versió de pa amb oli, sal i xocolata (sensacional) a la que ha afegit una crema de llimona magnífica i un coulant de xocolata amb crema de canyella. Dues persones amb una cocacola, un aigua, un cervesa i un café, per 32,45 €.

Han preparat uns plats per emportar que podeu veure a:

També hem pogut gaudir d'un article que els hi dedica la revista BCNROSA que podeu veure a:

2013-12-03

El restaurant "el lloc" un dels nostres preferits a Figueres disposa de menús per a grups aquestes festes de Nadal. Ho podeu veure al següent enllaç:

També ens resulta molt grat anunciar l'inici del curs de cuina de l'Aula de Cuina de Vilafant per al proper 21 de gener, coordinat per Pilar Torrent (una seguidora d'aquest bloc) i on participen 3 cuiners dels que som admiradors:

2013-09-16

Ahir vam llegir a El Periòdico una entrevista amb la cuinera japonesa Tashiko Taura

i que indagant hem vist que cuina en un establiment situat a 5 km de Figueres. Està per sobre del nostre límit econòmic, però ho deixem per a qui estigui interessat:

2013-09-15

L'entrada del bar Tastets, l'hem treta, doncs hem notat una baixada general del nivell, amb una manca de les ofertes de tapes, així com una relaxació en l'atenció rebuda. L'anirem seguint per veure l'evolució.

2013-09-01

Desgraciadament el restaurant TavernaTeca no compleix els nostres requeriments i per tant l'hem eliminat del nostre blog. L'anirem seguint per veure si el podem incloure en un altre moment.

2013-08-31

Hem anat a dinar a Can Maret i ens ha sorprès molt gratament. Haurem de tornar i fer una entrada.

2013-08-21

Fa dos dies seguits que hem anat a esmorzar i dinar, a "EL LLOC", un nou establiment del carrer Pi i Margall (nº 11) de Figueres, i estem entusiasmats, doncs tant les ofertes d'esmorzar (amb suc de taronja recent exprimida) com el menú de migdia ens han sorprès molt gratament (hem tornat a tastar unes patates fregides com mai o una pasta gratinada amb mascarpone o uns talls de fruita amb boletes de merengue i compota de fruita, en el dinar d'avui). S'ha d'anar amb la ment oberta, perquè el menú pràticament és únic (encara que ofereixen alguna alternativa), però si us agrada menjar "el lloc" és magnífic.
Nosaltres hem demanat que preparan per demà i ens han dit que verdures de temporada en vinagreta de mostassa i de segon arròs negre de calamars i de postre tiramisú. Segur que també està boníssim. Tot ho preparen ells i la matèria és de la zona.
Són una parella francesa amb una gran preparació.
Demà anirem a dinar a les 15h i farem una entrada al blog.
Els preus comencen en 8€ amb un plat, 10€ dos plats i 12€ els tres plats, tots amb pa, aigua i vi. El café costa 1€.
web: ellloc.wordpress.com

2013-08-07

Avui hem llegit al diari El Punt-Avui la notícia de que l'actor Àlex Casanova està treballant com a cambrer a l'Antaviana fins el 31 d'agost. Podeu seguir la notícia publicada a:

2013-03-28

Acabo d'arribar del tast i realment ha estat mol bé.
El cava Mont-Ferrant Rosat Brut Pinot-Noir explicat per en Joaquim i en Àlvaro pren una altra dimensió quan et comenten les seves característiques i al mateix temps el vas prenent a poc a poc, refrescat amb cubitera (en aquest cas un gibrell) i glaçons, com ha de ser.
En quant al suquet cuinat per en Ramon, impressionant. Ha utilitzat la seva saviesa per combinar les patates mona lisa amb llobarro i canana. El resultat espectacular. He repetit tres cops. Us deixo unes fotos.

2013-03-27

Atenció gormands:

Si dijous (Sant) 28 de març (2013) a les 18h esteu per Figueres i us ve de gust, us podreu apropar al Winepalace, on fan un tast de presentació del cava Mont-Ferrant Rosat Brut Pinot-Noir maridat amb un suquet de peix blanc a l'estil pescador cuinat per en Ramon Ripoll (segur que està impressionant, malgrat l'hora, més pròpia d'una xocolata amb xurros) amb la col·laboració de la Cofraria de Pescadors de Roses i Caves Mont-Ferrant.

A aquest gormand allà el trobareu amb una càmera fotogràfica a les mans, mentre no tingui una copa o una mica del suquet.

1. M'agrada la idea. Miraré d'assistir i de trobar-te amb la càmara, la copa a el suquet.

2. Quina pinta que té el suquet!!! i que bé em sentaria ara el cava fresquet....

3. L'autor ha eliminat aquest comentari.

Esperem els vostres suggeriments ...