dimecres, 8 de maig del 2013

Bar El Trull d'en Baserba. Figueres



Maig 2013

Dinars sans i esmorzars de forquilla (no tant sans però reparadors per a començar el dia) en un ambient de taverna, envoltats de gent habitual i de l’Albert (sempre amb un somriure).

Una gormand figuerenca molt activa, en les seves recomanacions (gràcies Núria) ens va dir que un dia provéssim d’esmorzar al Trull d’en Baserba, al carrer de Vilafant de Figueres. I no ens ha decebut, ans al contrari. 

Ens rep l’Albert, tot amabilitat, en un local inaugurat el setembre de 2003, amb dos entrades. Una pel carrer Vilafant on se situa el menjador (hi ha dues taules ocupades amb esmorzars a base de bistecs i pollastre a la planxa) i l’altra pel carrer sant Esteve directament a la zona de la barra, sempre atapeïda a hores punta de persones habituals. El local aparenta rusticitat amb paviment de gres, parets enguixades, sostres de voltes de rajola, taules i cadires de fusta. A les parets, fotografies d’oliveres i un grup ceràmic d’oliveres, recordant el Trull familiar ubicat a les Forques, Vilafant.


En el nostre dubte si esmorzar tipus calent (truites de formatge, tonyina, pernil, vedella, porc, pollastre, galtes, etc.) o fred (anxoves, tot tipus d’embotits, formatge, etc.), decidim provar un de cada. Demanem un esmorzar calent amb llom a la planxa i un fred amb un variat d’embotit segons proposta de l’Albert. Tots dos esmorzars van acompanyats de dos llesques de pa torrat  (potser de la fleca de la cantonada propera –pel veïnatge- o dels Giró de Fortià amb llenya) amb tomàquet. En el calent hi ha tres penques de llom i ceba caramel·litzada i en el fred hi trobem bull negre, botifarra blanca, negra, fuet, llom, pernil salat i dolç (de la xarcuteria veïna Manera –sempre els veïns-). Ho acompanyem d’aigua (Les Creus) i coca-cola zero sense cafeïna (no lliga gaire però és que no tenien suc de taronja natural, què hi farem).



Demanis el que demanis, el cost és 5€ per esmorzar (beguda inclosa). Si s’afegeix cafè són 6€. I si s’opta per menjar una llesca de pa (poca gana) són 4€.

Observem que també fan dinars i de la carta deduïm, amb molts plats a la planxa o a la brasa, que es pot fer un dinar saludable a un preu de menú de 10€. Així que decidim tornar-hi a dinar un dissabte al migdia. Arribem a les 14h i ens quedem la darrera taula (bona senyal). Entre els comensals veiem que molts es coneixen entre ells (bona senyal si repeteixen). 

 
L’Albert ens porta el menú del dia (s’ha de triar un entrant, un primer i un segon) i triem d’entrant:
El Caldo de carn amb pasta a base de fideus (una mica massa fets) acompanyat d’uns petits bocins de pa torrat i l’Amanida amb enciam, ceba, pebrot, tomàquet i olives negres sense pinyol.


De primers triem: Verdura saltejada amb patata, pèsols, mongeta tendra rodona, pastanaga i petits trossos de pernil, xoriço i botifarra negra, i julivert i Estofat amb rap, carxofes, patata i pèsols amb un gust molt substanciós.


De segons demanem: Filet d’escórpora (1/2) a la planxa sense espina, amb una salsa de tomàquet i una picada de julivert i unes patates fregides i Cuixa de pollastre a la brasa acompanyat de patates fregides (ens encanta el pollastre a la brasa).


Per a veure optem per aigua (Les Creus) i vi negre (Pagès de Capmany) que lleugerament fresc potser entra massa bé.


Ens porten el menú de postres (s’agraeix que tot ho tinguin escrit per a poder reflexionar i no precipitar-se al demanar quan t’ho ofereixen de paraula). Tots són industrials, res de casolà. Triem el iogurt de kiwi de Granja Mas Colomer d’Esponellà i un flam de formatge de làctis de Peralada (no estan gens malament). Es podria substituir les postres per un cafè mantenint el preu de 10€. El cafè és de la casa Cafès Cornellà de Fornells de la Selva (bé).


El preu del nostre dinar ha estat de 21€ (dos menús i 1 cafè). En el tiquet a part de bar i restaurant hi posa “olioteca”, Cuina tradicional i “Especialitat en Cargols”. Haurem de tornar-hi, doncs l’Albert no ens ha parlat d’aquests aspectes que també ens interessen molt. Albert, dissabte vinent hi tornem.
Si vosaltres hi voleu anar, no aneu ni diumenge, ni per les nits (tanquen a les 19h aproximadament).

El Trull d’en Baserba
Cr Vilafant 26 i Cr Sant Esteve 2. Figueres
972513439
Horari: 7h-19h diumenge tancat

4 comentaris:

  1. Hola, he descobert el vostre bloc per casualitat però us diré que m'agrada molt!
    Jo acostumo a anar i provar tots els restaurants que puc i gràcies a vosaltres m'ha sorprès que sent de Figueres com sóc no m'hi esperava trobar alguns dels plats que veig. Sens dubte els hauré d'anar probant :) Jo també tinc un blog de nutrició, dietètica i receptes i on també hi escrici la opinió dels restaurants on anem, si hi voleu fer una ullada és el Va de teca, http://vadeteca.blogspot.com
    Ja m'he subscrit al vostre bloc per no perdrem cap restaurant dels que aneu!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Lidia. Ja coneixíem el teu bloc (molt professional al costat del nostre) i també l'acostumem a mirar. Coincidim en l'opinió negativa d'alguns restaurants que expresses en el teu blog i que nosaltres simplement ignorem. Darrerament hem anat fins a 3 i 4 cops a alguns que tenen bona acollida per ser excuiners del Bulli o de Mas Pau, però no ens han fet el pes i per tant no els mencionem. I altres que estaven al principi i que els hem tret perquè han baixat el nivell. La manera de descobrir-los és entrar en els nous i sobretot en les recomanacions d'amics i seguidors. O sigui que si trobes algun interessant i el vols compartir acceptem suggeriments. I respecte a enllaçar els blogs, som bastant patates informàticament parlant, però ens agradaria molt poder-ho fer

      Elimina
  2. Hola, jo també vaig anar a aquest restaurant per una recomanació, i em sap greu per les persones que ho van fer, peró el tracte rebut en aquest restaurant deixa molt que desitjar segons la meva experiència. Vaig anar-hi a dinar ahir, i de primer plat vaig demanar un assortit de torrades, quan em van portar el plat vaig descobrir que les torrades estaven fredes...i una olor extranya m'arribava, quan em vaig apropar la torrada de formatge de cabra per fer la mossegada l'olor em va fer tirar enrera. Fins aqui tot podria haver estat normal si el tracte rebut quan vaig informar al cambrer l'Albert hagués sigut correcte. Haver d'encarar-me a la cuinera i sentir a més que era jo la que no hi entenia va ser molt violent (la última frase que li vaig escoltar va ser "si no us agrada no vingueu més!!" evidentment no hi tornaré mai més pero tampoc vaig acabar de dinar en un lloc on es falta al respecte a les persones com si res. No soc persona de buscar brega i evidentment no vaig quedar-me a fer el segon plat. Us deixo el meu comentari reconeixent que tothom pot tenir un mal dia, pero que l'educació i un mínim en la manera de tractar el clients, es fonamental.
    Sóc de Girona ciutat. Moltes gràcies!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola.
      Sempre agraïm els comentaris, tant si son positius com negatius envers el local en qüestió. La interacció és enriquidora. Els 3 o 4 cops que hem anat, sempre hem tractat amb l'Albert i el tracte ha estat correcte. De totes maneres enviarem un correu al local perquè expliqui el seu punt de vista. Gràcies per la teva aportació.

      Elimina

Esperem els vostres suggeriments ...